Akcie spoločnosti reagovali na správy 9. marca poklesom o takmer 20 percent, čím sa jej kapitalizácia znížila o takmer 200 miliónov libier.

Už v januári Restaurant Group vyslala prvé varovanie, že biznis čelí väčším komplikáciám na rok 2016, ako pôvodne očakávala, na čo jej akcie reagovali najväčším jednodenným poklesom za ostatných osem rokov.

Tento týždeň firma, ktorá má v Británii vyše 500 prevádzok, potvrdila svoj výhľad aj číslami. Tržby prevádzok otvorených aspoň jeden rok klesli v prvých 10 týždňoch fiškálneho roka 2016 o 1,5 percenta v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.

Hlavným problémom firmy je rast konkurencie zo strany lacnejších fast foodov Nandoʾs a Leon, ako aj Just Eat, ktoré ponúkajú službu donášky. Okrem toho cítiť aj vplyv menšieho počtu významných futbalových zápasov, ktoré mnohí Briti tradične sledujú spoločne v puboch. Rovnako vidieť menej zákazníkov v nákupných centrách, keď čoraz viac rastie trend online nákupov.

Šéf firmy Danny Breithaupt naznačil, že komplikácie pre firmu nejaký čas zotrvajú. Zároveň je však presvedčený, že sila biznis modelu by ju mala previesť cez komplikované obdobie Skutočne, dáta the Coffer Peach Business Tracker hovoria, že zákazníci míňajú v reštauráciách viac. A aj samotná firma očakáva pokračovanie rastu biznisu.

Väčšina analytických domov znižovala po slabom začiatku roka cenové ciele Restaurant Group, konsenzus sa nachádza o vyše 30 percent nad zatváracou cenou zo štvrtka 10. marca. Tretina z nich podľa Bloombergu drží „nákupný“ rating a polovica rating „podrž“. Ostatné reakcie trhov potom, čo skupina doteraz vždy dokázala doručiť robustný rast biznisu, sa javia ako prepálené.

Za rok 2015, ktorý sa končil 27. decembra, zisk firmy, pod ktorú patria značky Franke & Bennyʾs a Chicquito alebo Coast to Coast, dosiahol pred zaplatením daní o úrokov celkovo 86,8 milióna, čo predstavuje medziročný nárast o 11,2 percenta. Príjmy rástli za rovnaké obdobie o 7,9 percenta na 685,4 milióna libier, čo bolo podporené otvorením 44 nových pubov a reštaurácií. Organický rast tržieb dosiahol 1,5 percenta, čo je spomalenie oproti 2,8-percentnej dynamike za rok 2014. Celkovo výsledky skončili v súlade s konsenzami trhu.