Dôvodom je údajne horší stav ekonomiky arabského emirátu, a preto investície do tohto projektu sú na neurčito pozastavené.

Dokončenie prvej fázy letiska, ktorá má byť „hubom“ v sume 36 miliárd dolárov pre tamojšie domáce aerolinky Emirates, sa už odsunulo na rok 2030. Cieľom tejto fázy bolo vďaka novej centrále aeroliniek pozicionovať ich ako najväčšie aerolinky na svete na dlhé lety.

Ako uviedlo letisko vo svojom stanovisku, aktuálne sa prehodnocujú dlhodobé plány na rozšírenie letiska a presné časové harmonogramy ešte nie sú dokončené. Cieľom je však zabezpečiť, aby rozvoj v plnej miere využíval nové technológie, reagoval na spotrebiteľské trendy a zároveň optimalizoval investíciu.

Dubajská ekonomika vlani rástla najpomalším tempom od roku 2010, keď hlavné obchodné centrum v Perzskom zálive zápasilo s vplyvom geopolitického napätia a nízkej ceny ropy. Cestovný ruch od roku 2017 stagnuje aj napriek tomu, že Dubaj je hlavným medzinárodným uzlom na Blízkom východe.

Cieľom projektu okrem rozšírenia kapacít je rozvíjať aj novú stratégiu prepravy cestujúcich medzi všetkými koncami sveta, keďže letisko aj doteraz bolo často zastávkou pri letoch do Ázie, Austrálie alebo smerom na Západ. Problémom je zároveň vytvárať a plánovať ziskové trasy aj potom, čo Airbus avizoval ukončenie výroby obrieho lietadla A380. Kapacity doterajšieho letiska prestávali postačovať a prvá fáza nového projektu ich mala podľa pôvodných plánov rozšíriť na 130 miliónov pasažierov ročne.