Firma nesúca meno jej zakladateľa so švédsko-židovskými koreňmi dosiahla za tri mesiace, ktoré sa skončili 26. septembra, medziročný rast príjmov o 6,9 percenta na 1,13 miliardy dolárov, čo prekonalo konsenzy analytikov vo výške 1,08 miliardy. Bez vplyvu zmeny devízových kurzov by rast dosiahol dokonca až 12 percent, keď mu časť z mimoamerických príjmov odstrihol silnejší dolár. Negatívny vplyv silnejšieho dolára badať aj na menších útratách turistov v USA.

Za rastom príjmov stojí vplyv rozširovania siete predajných miest predovšetkým mimo domáceho severoamerického trhu, ktorých otvoril Michael Kors až 116 a má ich dokopy už 589. Prístupný luxus, kam patrí Korsova móda, je nová a veľmi populárna kategória najmä na nových, rýchlo rastúcich ázijských trhoch na čele s Čínou. Navyše robustne rástol aj online predaj – až o 136 percent, pričom firma plánuje spustiť viacjazyčné mutácie svojho webu na budúci rok, keď si uvedomuje, že mladá generácia zákazníčok je čoraz viac naklonená tejto forme nákupov.

Menej optimisticky však vyznievajú detailné čísla, keď hrubá marža poklesla o 2,2 percentuálneho bodu, čo hovorí o nižšej „kvalite“ predaja a o veľkom konkurenčnom tlaku pri poskytovaní zliav. Navyše aj tržby predajní otvorených aspoň rok medziročne klesali, hoci na medzikvartálnej báze ide o zlepšenie.

Michael Kors sa na domácom trhu postupne stáva obeťou svojho vlastného úspechu, keď kabelky od neho sú čoraz rozšírenejšie a už nie je také „cool“ a mimoriadne ich mať. Postupne sa tak mení trend, keď si ich niektoré ženy kupovali viacero, aby ladili s rôznym oblečením. Navyše mladšia generácia viac preferuje menšie kabelky alebo tašky cez plece; s nižšou predajnou cenou, ktorá klesla počas druhého kvartálu o 15 percent. Boj o zákazníka zľavami súčasne znižuje auru módnosti značky.

Čistý zisk dosiahol za druhý kvartál fiškálneho roka 193,1 milióna dolárov alebo 1,01 dolára na akciu, čo je pokles oproti 207-miliónovému zisku alebo doláru na akciu za rovnaké obdobie minulého roka. Konsenzus analytikov však hovoril len o zisku 172 miliónov alebo 90 centoch na akciu.

Firma zároveň rozšírila plán spätného odkúpenia akcií o 500 miliónov dolárov do marca 2018, čím sa celkový objem „buybacku“ dostane na hranicu dvoch miliárd dolárov. Na splnenie tohto cieľa ostáva nakúpiť ešte niečo vyše 750 miliónov dolárov.

Firma oznámila výhľad na tretí fiškálny kvartál, ktorý zaostal za konsenzom analytikov, pričom zároveň znížila celoročný výhľad. Väčšina analytikov tak aktuálne udržuje „podrž“ rating Michaela Korsa, kým neustanú protivetry, ktorým firma čelí.