Najlepšie sa darí spoločnosti LVMH, ktorej akcie zažívajú neuveriteľnú jazdu, keď v tomto roku vzrástli o takmer 48 percent na rekordných 381 eur. Tento robustný nárast vyniesol Bernard Arnaulta, šéfa luxusného impéria, ktoré zahŕňa značky Moët, Hennessy a Louis Vuitton, do prvej trojky najbohatších ľudí na svete a ako prvému Európanovi sa mu podarilo presiahnuť hodnotu majetku 100 miliárd dolárov. Darí sa však aj ďalším luxusným titulom. Investícia do akcií výrobcu luxusnej kozmetiky Estée Lauder sa zhodnotila o viac ako 40 percent. Podobným tempom rástli aj akcie spoločnosti Christian Dior. Spoločnosť Hermés, líder vo svete luxusu, vyniesla svojim akcionárom 33-percentný zisk.   

Minulý rok utratili boháči podľa štúdie konzultantskej spoločnosti Bain & Company za osobný luxusný tovar, akým sú kabelky, topánky a šperky, rekordných 260 miliárd dolárov. V tomto roku má tento segment rásť o štyri až šesť percent na 271 až 276 miliárd dolárov. Luxusnej scéne má aj naďalej dominovať Čína, čo by sa mohlo premietnuť aj do pokračujúceho rastu akcií spoločností v tomto odvetví. Akcie môže limitovať skutočnosť, že silný rast odvetvia trvá už tri roky a ocenenie je v blízkosti maxím. Zraniteľnosť sektora môže prísť s náznakom oslabenia na čínskom trhu.

Graf 1: Nárast hodnoty akcií luxusných značiek v roku 2019 (v percentách)

/data/MediaLibrary/articles/15563/graftyzdna.pngZdroj: Bloomberg